- 4p-modellen
- Abstraktion
- Analog
- Apps
- Argument
- Arkitektur
- Autentificering
- Bit
- Bitrepræsentation
- Block chain
- Brainstorm
- Browser
- Browser Fingerprint
- Brugerinterview
- Brugertest
- Brugertype
- Brugervenlighedstest
- Brugsmønster (use case)
- Byte
- Cloud computing
- Cookie
- Database
- Databasetabel
- Datalag
- Datatransmission
- Datatype
- DDoS-angreb
- Deling af intime billeder på nettet
- Digital
- Digital identitet
- DNS
- Domæne
- Domænekendskab
- E/R-model
- Entitet
- Firewall
- Forespørgsel
- Forgrening
- Funktion
- Funktionalitet
- Funktionslag (logiklag)
- Gestaltlove
- HTML
- HTTP
- Information
- Inkrementel innovation
- Inkrementel udvikling
- Innovation
- Input
- Interaktionsdesign
- Interaktiv
- Internet of Things
- Internet protokol
- Internettet
- IP-adresse
- IP-pakke
- It-system
- Iteration
- Iterativ udvikling
- JavaScript
- Klient
- Kode
- Komponent
- Krav
- Kravspecifikation
- Kryptering
- Kryptering, asymetrisk
- Kunstig intelligens
- Link
- Løkke
- Målgruppe
- Malware
- Manipulation
- Markup
- Menneske-maskin interaktion (HCI)
- Model
- Modellering
- Netværk
- Nøgle
- Output
- Parameter
- Phishing
- Præsentationslag
- Privatlivets fred
- Problem
- Problemområde
- Protokol
- Prototype
- Prototyping
- Pseudokode
- Radikal innovation
- Ransomware
- Relation
- Relationel database
- Repræsentation
- Rigt billede
- Router
- Rutediagram
- Sekvens
- Sensor
- Server
- Skitse
- Smishing
- Social engineering
- Søgemaskine
- Spørgeskema
- Strukturdiagram
- Strukturering
- Stylesheet
- Tænke-højt-test
- Tekstfil
- Test case
- Testspecifikation
- To-talsystem
- Trelagsarkitektur
- Trinvis forbedring
- Trusler
- URL
- Use Case
- Variabel
- Web beacon
- WWW