Hop til indhold
Søg
  • Forløb
    • My App
    • Dream Team
    • Lyd
    • Fotomanipulation
    • Dynamiske hjemmesider
    • Robotterne kommer
    • Design og udvikling af app (blok)
    • Reklamespil
    • Modellering og data
    • Anderledes interaktion
    • Autonom bil
    • Sporing af brugere på internettet
    • Kreativ programmering
    • Webteknologier
  • Faglige mål og kernestof
    • Konstruktion af it-system som løsning til et problemområde
    • It-systemers og menneskelig aktivitets gensidige påvirkning
    • It-sikkerhed, netværk og arkitektur
    • Repræsentation og manipulation af data
    • Programmering
    • Interaktionsdesign
    • Innovation
  • Didaktik
  • Ordforklaringer
  • Om CCTD
  • Søg
Informatik

Programmering

Faglige mål

  • identificere basale strukturer i programmeringssprog, modellere programmer og anvende programmering til udvikling af simple it-systemer

Kernestof

  • funktioner
  • variable, sekvenser, løkker og forgreninger

Ordforklaringer

  • A

    • Argument

    F

    • Forgrening
    • Funktion

    H

    • HTML
    • HTTP

    I

    • Input

    K

    • Kode

    L

    • Løkke

    M

    • Markup

    O

    • Output

    P

    • Parameter
    • Pseudokode

    R

    • Rutediagram

    S

    • Sekvens
    • Stylesheet

    V

    • Variabel

Sider i emnet

  • Konstruktion af it-system
  • Menneskelig aktivitet
  • It-sikkerhed og netværk
  • Data
  • Programmering
  • Interaktionsdesign
  • Innovation
  • Forløb
    • My App
    • Dream Team
    • Lyd
    • Fotomanipulation
    • Dynamiske hjemmesider
    • Robotterne kommer
    • Design og udvikling af app (blok)
    • Reklamespil
    • Modellering og data
    • Anderledes interaktion
    • Autonom bil
    • Sporing af brugere på internettet
    • Kreativ programmering
    • Webteknologier
  • Faglige mål og kernestof
    • Konstruktion af it-system som løsning til et problemområde
    • It-systemers og menneskelig aktivitets gensidige påvirkning
    • It-sikkerhed, netværk og arkitektur
    • Repræsentation og manipulation af data
    • Programmering
    • Interaktionsdesign
    • Innovation
  • Didaktik
  • Ordforklaringer
  • Om CCTD